خبرنگاران وزیر نیرو 38 پروژه صنعت آب و برق خراسان شمالی را افتتاح کرد

به گزارش گیگابلاگ، بجنورد- خبرنگاران- 11 طرح صنعت آب و برق خراسان شمالی مشتمل بر 38 پروژه، به ارزش 859 میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران افتتاح شد.

خبرنگاران وزیر نیرو 38 پروژه صنعت آب و برق خراسان شمالی را افتتاح کرد

به گزارش خبرنگاران رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان شمالی در این آیین گفت: 33 پروژه از این 38 پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه بیش از 790 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

غلامحسین ساقی گفت: آبرسانی به 32 روستا و یک شهرک جدید افتتاح شد و برای دومین بار در امسال پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب طرح آبرسانی پایدار به این روستاها بهره برداری شد و 16 هزار و 300 نفر از روستاییان از آب با کیفیت و بهداشتی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای اجرای این پروژه ها 98 کیلومتر خطوط انتقال و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، احداث و تجهیز پنج باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و 250 متر مکعب، احداث 2 باب ایستگاه پمپاژ، احداث 52 باب حوضچه شیرآلات، حفر و تجهیز 2 حلقه چاه و بهسازی یک دهنه چشمه صورت گرفته است.

افتتاح پروژه آبگیر سطحی سد شیرین دره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز گفت: همزمان با چهل و یکمین پویش هفتگی وزارت نیرو، پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان به بهره برداری رسید.

سیدعقیل مرتضوی با اشاره به گلایه مردم بجنورد از کاهش کیفیت آب سد شیرین دره در بعضی از مقاطع سال، گفت: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کاهش هزینه های تصفیه آب و امکان برداشت آب از ترازهای بالاتر مخزن سد شیرین دره اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بهبود شرایط کیفی آب شرب شهر بجنورد و روستاهای جهت خط انتقال به میزان سالانه بیش از 20 میلیون متر مکعب هدف دیگر اجرای پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره است.

مرتضوی گفت: در این پروژه یک خط لوله فولادی به طول 2 هزار و 268 متر و قطر 600 میلیمتر و چهار خط لوله دیگر به طول 58 متر و قطر 250 میلیمتر اجرا شده است که آب مورد احتیاج را از طریق چهار دستگاه پمپ شناور به ظرفیت 150 لیتر بر ثانیه از داخل مخزن سد شیرین دره به خط انتقال طرح آبرسانی بجنورد منتقل می نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اضافه کرد: برای این پروژه 71 میلیارد و 565 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و 200 هزار نفر جمعیت شهر بجنورد و 9 هزار نفر جمعیت روستایی جهت انتقال این خط از مزایای آن بهره مند شده اند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 8191

به "خبرنگاران وزیر نیرو 38 پروژه صنعت آب و برق خراسان شمالی را افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر نیرو 38 پروژه صنعت آب و برق خراسان شمالی را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید