خبرنگاران ژاپن مجوز پلاسما درمانی برای بیماران کرونا را صادر کرد

به گزارش گیگابلاگ، پکن- خبرنگاران- با صدور مجوز رسمی مرکز ملی بهداشت ژاپن، گروهی از پزشکان این کشور برنامه دارند که آزمایش بالینی پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا را شروع نمایند.

خبرنگاران ژاپن مجوز پلاسما درمانی برای بیماران کرونا را صادر کرد

به گزارش خبرنگاران از شبکه خبری ان. اچ. کی، در این روش درمان، پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا به افراد درگیر بیماری تزریق می گردد پلاسمای گرفته شده حاوی پادتن ها یا همان آنتی بادی هایی است که سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس کرونا تقویت می نماید گزارش ها حاکی است این روش، برای درمان موارد حاد ابتلا به کرونا در چین موثر بوده است.

این پزشکان برنامه دارند که از هر کدام از حدود 50 بیمار بهبود یافته از کرونا، 400 میلی لیتر پلاسمای خون گرفته و آنرا به 50 فرد درگیر بیماری تزریق نمایند آنها امیدوارند که از هفته آینده خون های اهدایی را دریافت نمایند و در ماه مه هم آغاز به تزریق پلاسما به بیماران نمایند.

دکتر کوتسونا ساتوشی سرپرست این پروژه آزمایش بالینی می گوید درمان با پادتن برای بیماران مبتلا به ابولا موثر بوده است.

در تحولی دیگر، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن متعهد شد سیستمی را ایجاد کند که در توزیع ماسک و روپوش های جراحی، اولویت را به بیمارستان هایی می دهد که احتیاج شدیدتری به این اقلام دارند.

او گفت با وجود همکاری همه جانبه بخش صنعتی، هنوز در خصوص این کالاها با کمبود شدید روبرو هستیم.

نخست وزیر همچنین به نگرانی ها درمورد افزایش کودک آزاری و خشونت های خانگی اشاره نمود که به دلیل فشارهای روانی و نگرانی های ناشی از طولانی شدن تعطیلی مدارس و توصیه های درخانه ماندن، در جامعه بوجود آمده است.

آبه همچنین گفت که برای رسیدگی به این شرایط، از هفته آینده یک خط تلفن ویژه 24 ساعته و نیز خدمات مشاوره ای به وسیله رسانه های اجتماعی و ایمیل در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

او افزود که دولت باید کوشش ها برای از بین بردن خشونت های خانگی و حمایت از قربانیان این خشونت ها را افزایش دهد.

در ژاپن شمار کل مبتلایان به 13 هزار و 231 تن رسیده است شمار فوتی ها در این کشور هم به 360 تن و شمار افراد درمان شده هم به یک هزار و 656 تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3756

به "خبرنگاران ژاپن مجوز پلاسما درمانی برای بیماران کرونا را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ژاپن مجوز پلاسما درمانی برای بیماران کرونا را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید