سید عباس صالحی: کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است

به گزارش گیگابلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام خود به اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم گفت: کتاب در تمامی ادوار تاریخی مبدأ پیشرفت و مبنای جهش علمی و فرهنگی بوده است.

سید عباس صالحی: کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سید عباس صالحی ظهر یکشنبه در پیغام خود به آئین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم آورده است: کتاب همیشه در درازای تاریخ دلیل جامعه اندیشمند، متمدن و فرهنگ مدار بوده است.

در ادامه این پیغام آمده است: فرهنگ این سرزمین همیشه بر مدار کتاب و کتابخوانی راسخ بوده و ائمه اطهار (ع) نیز به پشتوانه کتاب آسمانی حال خوب را برای بشر به ارمغان آورده اند.

صالحی در پیغام خود اضافه نموده است: در زمانی که شیوع بیماری کرونا فعالیت های فرهنگی را به صورت مشهودی تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از فعالیت های فرهنگی متوقف بود و از سویی دشمنان ایران و اسلام با تحریم و تحریف سعی در تحریف ارزش های انقلاب و اهل بیت (ع) را داشتند، مطالعه به عنوان مشعل هدایتگر این توطئه ها را خنثی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام خود ادامه داده است: شرکت کنندگان در این جشنواره کتابخوانی به الگوی حقیقی زندگی سعادتمندانه دست یافتند.

وی در ادامه پیغام خود تاکید نموده است: پرستاران در یک سال گذشته جلوه تابناکی از ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند.

صالحی اضافه نموده است: جشنواره کتابخوانی رضوی با ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی در سایه سار عطر سه سلاله امام موسی کاظم (ع) و بزرگان منتسب به این خاندان مطهر، زمینه پویایی جامعه و زمینه آشنایی با سیره و سنت این ائمه اطهار (ع) را فراهم نموده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این آئین اضافه نمود: یک میلیون و 300 هزار نفر در این دوره از جشنواره برگزار گردید که با این حضور گسترده بالاترین سطح مشارکت در مسابقات کتابخوانی کشور نیز ثبت شد.

علیرضا مختارپور گفت: حضور گسترده قشر های مختلف مردم به ویژه نوجوانان در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پدیده مبارکی برای اهالی کتاب و قلم است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: استقبال بی نظیر از این جشنواره نشان می دهد که همچنان کتاب های خوب در همه شرایط به ویژه در زمان شیوع کرونا و کاهش فعالیت کتابخانه های عمومی خوانندگان خود را پیدا می نماید.

وی گفت: خلق این صحنه باشکوه به طور قطع پشتوانه محکمی برای کتاب و کتابخوانی در کشور و فرصت مناسب برای توسعه کتابخوانی است.

مراسم انتهای دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که با مشارکت یک میلیون و 306 هزار شرکت کننده از سراسر کشور همراه بود، به میزبانی شهر قم و با ارتباط اینترنتی با استان های مختلف کشور، به صورت مجازی در حال برگزاری است.

این همایش امروز با معرفی 79 نفر از برگزیدگان در سه بخش فردی، گروهی، خانوادگی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی به صورت مجازی در شهر قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به کار خود انتها می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7386

به "سید عباس صالحی: کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید عباس صالحی: کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید