ظریف: به 2020 امیدواریم، عکس

به گزارش گیگابلاگ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر نموده است اظهار امیدواری کرد در سال 2020 میلادی، تحولات پایداری در زمینه روابط راهبردی جامع میان ایران و چین صورت گیرد.

ظریف: به 2020 امیدواریم، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توئیتی به زبان چینی نوشت: بسیار خوشحالم که آخرین روز از سال 2019 را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال اولین روز 2020 در پکن می روم.وی اظهار کرد برای دوستان چینی ام نیز سال نویی شاد و فرخنده را آرزومند می کنم.

محمد جواد ظریف و وانگ یی وزیران خارجه ایران و چین ظهر امروز سه شنبه در پکن با یکدیگر ملاقات و بر گسترش همکاری ها تاکید نمودند ظریف در این ملاقات با اشاره به برقراری روابط استراتژیک میان تهران - پکن گفت: ارتقا روابط دوکشور به سطح راهبردی، بیانگر اشتیاق تهران و پکن برای افزایش تعاملات و روابط است.

وی با اظهار خرسندی از حضور در چین گفت: اینکه در آخرین روز سال 2019 با شما و روز گدشته نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات داشتم مایه خوشبختی است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به چهارمین سفر خود به چین در سال 2019 گفت: این سفرها نشان دهنده آن است که رهبران دو کشور دیدگاه راهبردی نسبت به روابط با چین دارند.

وانگ یی وزیر خارجه جمهوری خلق چین نیز در این ملاقات با اشاره به قدمت روابط دو کشور بر توسعه و تقویت این روابط تاکید نمود و گفت دو کشور در شرایط کنونی احتیاج دارند ضمن حفظ ارتباطات در خصوص مسایل مختلف با یکدیگر گفتگو نمایند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1968

به "ظریف: به 2020 امیدواریم، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: به 2020 امیدواریم، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید