هم صدایی ژاپن و آمریکا مقابل پکن در موضوع دریای چین جنوبی

به گزارش گیگابلاگ، وزیر دفاع ژاپن با همتای آمریکایی خود هم نظر و موافق است که دو کشور مخالف تغییر شرایط آبراه های مهم و کلیدی دریای چین جنوبی هستند.

هم صدایی ژاپن و آمریکا مقابل پکن در موضوع دریای چین جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تارو کونو وزیر دفاع ژاپن شنبه در اظهاراتی گفت: من با مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده موافق هستم که دو کشور مخالف هرگونه کوشش یکجانبه برای تغییر شرایط آبراه های مهم و کلیدی دریای جنوبی و دریای شرقی چین هستند.

بر اساس این گزارش وزیر دفاع ژاپن در حالی دیدگاه مشترک خود با وزیر دفاع آمریکا را مطرح نموده است که ایالات متحده و چین بر سر مسائل مختلفی از تکنولوژی و حقوق بشر گرفته تا فعالیت های نظامی چین در دریای چین جنوبی، اختلاف نظرهای شدیدی دارند.

ادعای چین در مورد مالکیت چند جزیره در دریای شرقی چین که توسط توکیو اداره و کنترل می گردد، موجب تنش در روابط دو کشور شده است.

وزیر دفاع ژاپن گفت: ما موافق این هستیم که جامعه بین المللی پاسخ قاطعی به هرگونه تغییر یکجانبه شرایط دریای چین جنوبی و همین طور دریای شرقی چین بدهد.

وی پس از ملاقات با اسپر به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع آمریکا تایید نموده است که پیمان امنیتی آمریکا-ژاپن جزیره های واقع در دریای شرقی چین را نیز پوشش می دهد.

آمریکا به شدت مخالف ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی است و ناوهای جنگی خود را به بهانه آزادی دریانوردی به این آبراه راهبردی اعزام نموده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد آبهای منطقه را مطرح نموده ولی این مساله با مخالفت کشورهای همسایه روبرو شده است.

از این آبراه راهبردی هر سال بیش از 3 تریلیون دلار مبادلات تجاری انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5603

به "هم صدایی ژاپن و آمریکا مقابل پکن در موضوع دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم صدایی ژاپن و آمریکا مقابل پکن در موضوع دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید