ورود به نشر به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات به نشر، تغییر سبک زندگی و ورود به فضای سایبر و مجازی در دوران قبل از کرونا نیز بسیار فراگیر شده بود و حالا که کرونا به عنوان عضوی از زندگی همه ایرانیان به شمار می رود، نیز بیش از پیش فضای مجازی همراه مردم شده است، به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) نیز با برنامه ریزی گسترده در سه حوزه فراوری و توزیع و ترویج کتاب در این حوزه ورود جدی داشته و برنامه های فراوان در دست اقدام دارد و کوشش دارد با بهره گیری از نشر الکترونیک، فروش مجازی و ترویج کتابخوانی از بسترهای مختلف غیرحضوری به عنوان ناشری فعال در فضای مجازی شناخته گردد.

ورود به نشر به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی

حسین سعیدی، مدیرعامل به نشر در این باره با اشاره به اینکه برنامه ریزی های به نشر برای دستیابی و ورود به حوزه نشر الکترونیک از سال قبل شروع شده بود، گفت: ورود کرونا به کشور به فعالیت های مجازی به نشر سرعت بخشید.

فراوری 12 عنوان کتاب صوتی

وی با بیان اینکه، ورود به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی بصورت جدی در دستور کار است، اظهار کرد: در گذشته تنها 4 عنوان کتاب صوتی در به نشر فراوری شده بود ولی در ماه های اخیر 12 عنوان کتاب با موضوع رضوی و زندگی امام رضا(ع) با همکاری مؤسسه رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی فراوری شده است و 17 عنوان دیگر نیز در موضوعات رضوی، انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی در دست فراوری واقع شده است.

سعیدی اظهار داشت: کتاب های راز آن بوی شگفت به قلم فریبا کلهر با گویندگی سمانه هادی، صبح روز عید به قلم حمیدرضا شاه آبادی با گویندگی شهرام صبور، کتاب باران دوشنبه به قلم سید عباس صحفی با گویندگی سید احمد هاشم آبادی، آبی ها به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد ملتجی، صادق سفیدباغی، هاله صدیقیان، علی ضمیری، مهناز آسوده، کتاب نشانه ها به قلم ابراهیم حسن بیگی با گویندگی سید احمدهاشم آبادی، کتاب موقف به قلم سعید تشکری با گویندگی محمد دنیا پا، مصطفی جلالی، صبا صفا، رمان جذاب دعبل و زلفا به قلم مظفر سالاری با گویندگی حجت باغانی، مهناز آسوده، ابوالفضل اکبری، فاطمه حیدری، مهناز آسوده و کتاب ماه غریب من به قلم مجید ملامحمدی با گویندگی سینا خدادای آماده شده است و کتاب های مجموعه یاران پیامبر تنها زندگی می کنی، آن روی زیبا، آخرین مهاجر، سال های بردگی، خلوت مدیر، کلاغ پر، سنگر علاف ها، تا ابد باتو می مانم، پیرمرد و حوری، بادیمانی، مجموعه روزهای جنگ(شامل 6 عنوان رمان نوجوان) و قصه های قشنگ ایرانی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نوار، یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در زمینه فراوری و فروش کتاب صوتی است، گفت: مذاکره با اپلیکیشن نوار جهت عرضه و فروش کتاب های صوتی به نشر بر روی اپلیکیشن نوار انجام شده است و همچنین پیشنهاد عرضه کتاب صوتی ها به مجموعه مختلف آستان قدس جهت استفاده در بسته های فرهنگی اهدایی را داریم.

راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان

مدیرعامل انتشارات به نشر با اعلام خبر راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان به نشر با 240 عنوان کتاب در 6 دسته موضوعی (امام رضا و زیارت، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری، داستان و رمان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک و نوجوان و معارف اسلامی) گفت: نرم افزار اندرویدی کتابخوان به نشر، قابلیت های متنوعی همچون، جستجو در متن و فهرست کتاب، دسترسی به تاریخچه جستجو، پیمایش در متن به وسیله فهرست عناوین و صفحه، دسترسی آسان به پاورقی ها، حاشیه نویسی، رنگی کردن متن، علامت گذاری، اشتراک گذاری متن، تنظیم حالت مطالعه در شب و ... را در اختیار استفاده نمایندگان خود قرار می دهد که علاقه مندان برای دانلود رایگان اپلیکیشن کتابخوان به نشر می توانند به سایت behnashr.com مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: این نرم افزار اندرویدی با مشارکت مرکز علوم و تحقیقات کامپیوتری نور که ازمراکز با سابقه و با تجربه در حوزه نرم افزارهای دینی واعتقادی است، راه اندازی شده است.

سعیدی همچنین گفت: هم اکنون تعداد کتب بارگذاری شده و فعال در طاقچه به بیش از 500 عنوان کتاب افزایش یافته است که این رقم تا انتهای سال گذشته 280 عنوان کتاب بوده است و هر ماه به طور متوسط 500 عنوان کتاب الکترونیک در طاقچه به فروش می رسد که فرایند تصاعدی و رجحان قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 8 هزار کتاب الکترونیک در طاقچه فروخته ایم و بیش از 48 هزار بار دانلود از روی محتوای به نشر در طاقچه انجام شده است.

تشکیل کتابخانه دیجیتال آثار به نشر

سعیدی همچنین از راه اندازی کتابخانه دیجیتال به نشر اطلاع داد و گفت: به منظور حفظ میراث مکتوب به نشر و ایجاد پایگاهی برای حفظ آثار پیشینی این انتشارات که قدمتی بیش از سی سال دارد و نیز سهولت استفاده پژوهشگران از آثار چاپ شده در به نشر، پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال به نشر با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی شروع شد.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در ادامه عنوان نمود: پایگاه کتابخانه دیجیتال به نشر بر روی صفحه اصلی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس digital.aqr.ir قرار گرفته است.

سعیدی ادامه داد: در فاز اول با 3772 فراداده در کتابخانه دیجیتال به نشر مورد بهره برداری قرار گرفته است، در حال حاضر این کتابخانه در حال تکمیل و افزایش داده نیز است.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات در سایت فروش به نشر اضافه کرد: فروشگاه اینترنتی به نشر به آدرس behnashr.com با ایجاد تغییرات محتوایی و گرافیکی و اضافه کردن قابلیت های بیشتر به نسبت نسخه قبلی سایت، در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

سعیدی ادامه داد: ضعف های موجود در سایت قدیم در سایت جدید تا حد زیادی رفع شده اند که از مهمترین این ضعف ها ریسپانسیو نبودن است که در نسخه جدید سایت این مشکل رفع شده است. مسائل ظاهری و عدم وجود هویت بصری و نیز دسته بندی های موضوعی سلیقه ای که بارویکرد محتوایی به نشر همخوانی ندارد، از دیگر مسائل مهم و قابل توجه در سایت است.

وی اذعان کرد: در این سایت بیش از 700 عنوان کتاب با موضوعات مختلف بارگذاری شده است. علاقه مندان می توانند در این سایت تمامی کتاب های چاپ شده توسط به نشر را به صورت اینترنتی خریداری نموده و از طرح های تخفیفی نیز باخبر شوند.

ورود جدی در شبکه های اجتماعی

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با تأکید بر اینکه ورود جدی در گستره شبکه های اجتماعی یکی دیگر از اهداف پیش روی به نشر در عرصه فضای مجازی است، اضافه کرد: به نشر توانسته در این حوزه در شبکه های اجتماعی بله و اینستاگرام به معرفی تازه های نشر کتاب، عرضه و فروش سایر کتاب ها بپردازد .

سعیدی توضیح داد: تشکیل شبکه فعالی از مخاطبان، ذی نفعان، مشتریان، تصویرگران، نویسندگان و ... به نشر در فضای مجازی برای حفظ، جلب و ارتباط با ذی نفعان که مهمترین سرمایه به نشر هستند از جمله اهداف پیش روی این مجموعه است که به زودی محقق خواهد شد.

وی در سرانجام برگزاری جشنواره های مختلف، مسابقات کتابخوانی در عرصه فضای مجازی، تهیه کتاب ویدیو، محصولات چند رسانه ای با محتوای خوب و مناسب در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال را از دیگر اهداف به نشر در عرصه فضای مجازی عنوان نمود.

برنامه های آینده

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین در مورد برنامه های آینده حوزه فضای مجازی گفت: کوشش برای برجسته کردن به نشر به عنوان یک ناشر تخصصی که به طور معین و روشن در حوزه ادبیات دینی فعالیت می نماید و زمینه سازی در فضای مجازی در جهت برند کردن به نشر در این عرصه، ایجاد بسترهای لازم برای برقراری ارتباط بهتر با سایر مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی و استفاده از ظرفیت های متقابل، حضور فعال تر و موثرتر در مسابقات و جشنواره های عرضه محصولات مجازی و کوشش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی و استفاده از سایر پلتفرم های نشر الکترونیک مانند کتاب ویدیو، کتاب تعاملی، بازی از مهمترین این موارد است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5186

به "ورود به نشر به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ورود به نشر به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به نشر به عرصه گویاسازی و فراوری کتاب های صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید