وعده بایدن برای خارج کردن امریکا از تاریکی

به گزارش گیگابلاگ، جو بایدن روز پنجشنبه با پذیرش نامزدی رسمی حزب دموکرات در انتخابات آبان ماه ریاست جمهوری امریکا تأکید کرد که این کشور باید امید را بر یأس غالب گرداند و دونالد ترامپ را رئیس جمهوری ای خواند که بجز بسط نفرت و چنددستگی، هیچ خاصیت وجودی ندارد.

وعده بایدن برای خارج کردن امریکا از تاریکی

به گزارش سی ان ان، نطق بایدن در این روز که پایانی بر کنوانسیون چهار روزه دموکرات ها بود، از سوی مقام های زیادی تحسین شد ولی ترامپ رئیس جمهوری فعلی امریکا طبعاً آن را جزئی از شعارهای غیر قابل شمارشی خواند که بایدن 78 ساله طی 50 سال فعالیت های سیاسی اش داده و به هیچ یک هم عمل ننموده است. بایدن در سخنرانی اش گفت: ترامپ نه تنها تسلیم محض کرونا شده، بلکه به جای تأمین منافع امریکا در صحنه های بین المللی مشغول تأمین امور دلخواه و مسخره خویش بوده است.

کاملا هریس معاون منتخب بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری نیز در یک سخنرانی بر مضر بودن ترامپ برای امریکا تأکید و اعلام کرد: ترامپ کاری نموده که امریکا در دنیا منزوی شده است. باید فردی به کاخ سفید برود که این فضای تیره را روشن و امریکا را از نو به دنیا نزدیک کند.

به گزارش الجزیره، بایدن و گروه مشاورانش قول داده اند سیاست های معیوب ترامپ را در خصوص مسائلی مانند کنترل حمل اسلحه در امریکا، قوانین پذیرش مهاجران، تغییر شرایط ناگوار جوی در دنیا و تقویت اقتصاد کرونا زده امریکا دست به اصلاحات اساسی بزنند. در شب پایانی وقتی سیلویا سانچر یک مهاجر ساکن در ایالت کارولینای شمالی امریکا در پیامی ویدئویی از سیاست های مهاجرتی بایدن دفاع کرد، معین شد که بایدن آرای اقلیت ها را از همین حالا تا حد زیادی از آن خویش نموده است.

حتی رقبای بایدن که مثل وی در ادوار گذشته انتخابات دموکرات ها شرکت نموده بودند، پس از انتخاب رسمی و بویژه نطق روز پنجشنبه وی به حمایت از او برخاستند. سناتور کوری بوکر از نیوجرسی، رابرت گیبز مسئول روابط عمومی کاخ سفید در زمان باراک اوباما و البته هیلاری کلینتون از این دست افراد بودند. هیلاری که وزیر خارجه سابق امریکا و نماینده پر امید اما شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات دوره قبل (2016) بود، در پیامی نوشت: درود بر جو بایدن، مردی که همواره یک زندگی پربار داشته است و حالا می خواهد امریکا را از وضعیتی اسفبار رهایی بخشد.

هالیوودی ها باز هم با دموکرات ها همراهند

طبق یک رسم قدیمی هنرمندان معروف امریکای شمالی و بویژه هالیوودی ها که 95 درصدشان همواره از هواداران حزب دموکرات و حامی نمایندگان آنها در انتخابات بوده اند، به تمجید از بایدن پرداختند و او را یک نقطه امید پس از چهار سال زمامداری یأس آفرین ترامپ توصیف کردند.

به گزارش واریتی، اولیویا اسپنسر بازیگر زن سیاهپوست و اسکاری، جیمی لی کورتیس هنرپیشه زن مطرح دهه های 1980 و 1990، بت میدلر هنرپیشه پیروز فیلم های کمدی اجتماعی دهه های 1980 تا 2000 و همچنین رزی پرز، دبرا مسینگ، مندی مور، آلیسا میلانو، بیلی ایشنر و البته مارک همیل بازیگر معروف و مسن سری فیلم های 9 گانه جنگ ستارگان افرادی بودند که پنجشنبه شب و در طول روز آدینه به حمایت از بایدن برخاستند. در این میان دیمون لیندلوف سناریست و تهیه کننده سریال تلویزیونی پرطرفدار محافظان (Watchmen) با به سخره کشیدن ادعاهای ترامپ که همواره بایدن را خواب آلود و یک پیرمرد خنگ نامیده است، گفت: حرف های بایدن نه تنها توأم با خواب آلودی نبود، بلکه گواهی داد او بیدارترین سیاستمدار فعلی امریکا است. این در حالی است که بایدن در اشاره به ادبیات و دیالوگ های جاری در سری بسیار پرفروش و فضایی جنگ ستارگان و در راستای تشکر از مارک همیل خود را دستیار روشنایی ها خوانده است و نه ملازم تاریکی ها و گفت: ما بر فصل تاریکی در امریکا غلبه خواهیم کرد.

کشش جمهوریخواهان به سوی بایدن

در نهایت نیویورک تایمز هم که طبق سوابق و پیشینه اش یک نشریه دست راستی و جمهوریخواه و ضد دموکرات ها است، نتوانست از تأیید بایدن خودداری کند و در شماره روز گذشته (آدینه) خود بایدن را بوکسوری توصیف کرد که هر چند پیر شده اما با تمرینات و تدارکات بسیار به دوران اوجش بازگشته است. این روزنامه اضافه کرد: بهتر است ترامپ مراقب مشت های حساب شده این پیرمرد باشد وگرنه به طرز رقت آوری ناک اوت خواهد شد!

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5422

به "وعده بایدن برای خارج کردن امریکا از تاریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده بایدن برای خارج کردن امریکا از تاریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید