چرا ویروس کرونا جهش پیدا می نماید؟

به گزارش گیگابلاگ، رئیس انستیتو پاستور ایران، بی توجهی به محدود کردن و ابتلای افراد زیاد در جوامع را عامل اصلی جهش ویروس در جهان دانست و گفت: به هر میزان که بیماری کنترل شده و تعداد افراد مبتلا در منطقه کمتر گردد، قطعاً جهش های کمتری در ویروس را شاهد خواهیم بود.

چرا ویروس کرونا جهش پیدا می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، علیرضا بیگلری ظهر امروز (9 اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و شروع فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشورهایی با وسعت زیاد در شرایطی که بی توجهی به پروتکل ها گردد، قطعاً شاهد جهش ویروس خواهیم بود و برای مقابله با آن محدودیت تردد و ورود افراد از این مناطق، راه چارهی برای مقابله با آن است، هرچند این امر کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا باید همه در کنار هم کوشش کنیم و فعلاً واکسیناسیون بهترین راه چاره برای کاهش آسیب ها و مرگ و میر است، تصریح کرد: با واکسیناسیون در شرایط فعلی و با توجه به جهش های مشاهده شده در ویروس می توانیم مرگ و میر را کاهش دهیم؛ به همین خاطر هر واکسنی برای مواجهه با کرونا مناسب است و باید تزریق گردد.

این مسئول با بیان اینکه واکسن ها برای ورود به فراوری انبوه باید همه مراحل کارآزمایی را سپری نمایند، اضافه کرد: بعد از اتمام کارآزمایی و تحلیل داده ها، اجازه فراوری انبوه داده می گردد که این مرحله حدود دو ماه طول می کشد ولی با توجه به شرایط جهان در بسیاری از کشورها در این مرحله اجازه فراوری انبوه داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با واکسن کوبایی - ایرانی نیز خوشبختانه در دو مرحله گذشته که در کوبا اجرا شده واکسن عوارض بسیار کمی از خود بروز داده و جزو واکسن هایی با کم ترین عارضه بوده است و امیدواریم این مرحله نیز به خوبی سپری و واکسن وارد فراوری انبوه گردد. البته یکی دیگر از ویژگی های خوب این واکسن دُز یادآور آن است؛ به طوری که اولین واکسنی است که دُز یادآور برای افرادی که قبلاً مبتلا شده اند، ساخته خواهد شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران، دُز یادآور را در کاهش هزینه واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام نمود: وقتی واکسن دُز یادآور داشته باشد دیگر احتیاج به تزریق دو دُز واکسن به افراد نیست و با هزینه بسیار کمتر می توان سیستم ایمنی بدن را 20 برابر نسبت به قبل تقویت کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9206

به "چرا ویروس کرونا جهش پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویروس کرونا جهش پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید