19 ترکیب رنگ تابستانی مجذوب کننده برای آقایان

به گزارش گیگابلاگ، رنگ ها می توانند تاثیر فوری و شگرفی بر خلق وخو و حال داشته باشند. هر جایی که نگاه کنیم می توانیم رنگ های مختلفی را ببینیم. در دنیای مد رنگ های مختلف و تناسب آن ها با یکدیگر هم همین حالت را دارند و می توانند باعث بهبود یا بدتر شدن استایل شوند.

19 ترکیب رنگ تابستانی مجذوب کننده برای آقایان

رنگ ها نقش کلیدی ای در انتخاب لباس ها ایفا می نمایند. انتخاب رنگ مناسب ظاهر شیکی را ایجاد می نماید اما در صورت انتخاب اشتباه ممکن است مانند چرخه رنگ به نظر برسید و هیچ همخوانی ای بین رنگ های لباس هایتان وجود نداشته باشد.

فرض کنید لباس های گران قیمتی پوشیده اید که از پارچه های باکیفیتی تهیه شده اند اما ترکیب رنگ آن ها هیچ تناسبی با هم ندارد و ظاهر نامناسبی را به وجود آورده است. به همین علت دانستن چگونگی انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای لباس ها برای داشتن استایل شیک، مدرن و مرتب ضروری است. در این مطلب به آنالیز ترکیب رنگ های مناسب برای استایل تابستانی آقایان می پردازیم.

ترکیب رنگ تابستانی مناسب آقایان

در فصل تابستان، انتخاب ترکیب رنگ مناسب می تواند استایل فرد را از دیگران متمایز کند. جدا از انتخاب برترین ترکیب رنگ ها برای فصل تابستان باید رنگ های روشن و پارچه های سبک تر را انتخاب کنید.

چرخه رنگ در قرن هجدهم به وسیله اسحاق نیوتن هنگامی که برای نمایش رابطه بین طیف رنگ ها کوشش می کرد ابداع شد. این چرخه 12 رنگ دارد. قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی این چرخه هستند و سایر رنگ ها از این سه رنگ مشتق می شوند. رنگ های ثانویه همه رنگ های ممکنی هستند که از ترکیب کردن رنگ های اصلی ایجاد می شوند. رنگ های مخلوط یا ثالث هم از ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه به وجود می آیند.

انواع مختلف ترکیب رنگ ها

  • تک رنگ؛ این مدل چیزی فراتر از ترکیب رنگ یکنواخت است و در عین شیک بودن می تواند خسته نماینده باشد. برای این مدل سعی کنید رنگ های مشابه را با هم ترکیب کنبد.
  • ترکیب رنگ های مشابه یا هم خانواده؛ این مدل به معنای ترکیب دو تا پنج رنگ هم خانواده است که با هم هارمونی و توازن داشته باشند.
  • ترکیب رنگ سه گانه؛ این مدل به معنای ترکیب کردن سه رنگ مشابه هم است.
  • ترکیب رنگ مکمل؛ این مدل به معنای ترکیب کردن یک رنگ ثانویه با یک رنگ اصلی است که در چرخه رنگ با هم متضاد باشند.
  • رنگ بندی متساوی الساقین (split-complementary)؛ این مدل به معنای ترکیب کردن رنگ های همجوار با رنگ متضاد مکملشان در چرخه رنگ است.
  • رنگ بندی چهارگانه یا چهار ضلعی؛ این مدل از از یک رنگ اصلی و یک رنگ مکمل همراه با دو رنگ همجوار رنگ مکمل تشکیل می گردد.

نکات مربوط به رنگ ها

برای انتخاب رنگ ها به وسیله به یک سری نکات ضروری است اما هنگامی که برای انتخاب رنگ شک داشتید و مطمئن نبودید، رنگ های خنثی را انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ ها؛ مد یکی از انواع هنر است و به ویژه در رابطه با رنگ ها مبنای علمی دارد. بدانید که در پس هر رنگ روانشناسی مربوط به آن وجود دارد اما همه آقایان آن را جدی نمی گیرند. در ابتدای کار مسئله ای ندارد و در صورتی که از ترکیب رنگ راضی هستید روی داشتن استایل شیک تمرکز کنید.

برنامه ریزی؛ نکته مهم و قابل توجه در این قسمت این است که رنگ هایی که با هم همخوانی دارند را با هم ترکیب کنید. این مورد اغلب به نحوه ست کردن لباس ها بستگی دارد. همانطور که پیش تر گفته شد برای اینکه متوجه شوید کدام لباس ها ترکیب بهتری را با هم ایجاد می نمایند از قبل برای لباس پوشیدن برنامه ریزی داشته باشید.

رنگ های گرم؛ این رنگ ها باعث می شوند فرد لاغرتر به نظر برسد. بنابراین یک انتخاب عالی برای آقایانی است که لباس های سایز بزرگ می پوشند.

اکسسوری؛ رنگ ها محدود به لباس ها نیستند و می توان از آن ها در اکسسوری ها هم استفاده کرد. قوانین مربوط به رنگ ها که برای لباس بیان کردیم در رابطه با اکسسوری ها هم صادق هستند. حتی اضافه کردن یک قطعه کوچک مانند کراوات یا پوشت به استایل می تواند تفاوت بسیار زیادی را در ظاهر ایجاد کند.

تناژ رنگی پوست؛ رنگ استایل خود را با رنگ پوستتان ست کنید. تناژ های رنگی سفید و زرد با رنگ های سردتر و تناژهای رنگی تیره تر با رنگ های گرم تر مطابقت بیشتری دارند.

  • 12 رنگ مجذوب کننده برای اینکه در تابستان بدرخشید

نبایدهای انتخاب رنگ

در انتخاب رنگ های لباس های خود ضروری است به نکاتی که در ادامه بیان شده است توجه داشته باشید.

در انتخاب رنگ زیاده روی نکنید؛ انتخاب تعداد زیاد رنگ در استایل کار خوبی نیست بنابراین سعی نکنید که رنگ های زیادی را در استایل خود به کار ببرید زیرا در این صورت مانند دکور جشنواره به نظر خوهید رسید. لباس های مردانه ای که به رنگ های خنثی باشند به علت کاربردی بودنشان هیچگاه دمده نمی شوند.

از انتخاب بیش از میزان رنگ های متضاد اجتناب کنید؛ اشکالی ندارد که کمی تضاد در استایل خود داشته باشید به عنوان مثال لباس رنگ روشن بالاتنه را با لباس تیره تر پایین تنه ست کنید اما از ایجاد تضاد بیش از حد در استایل خود به شدت بپرهیزید.

از انتخاب لباس هایی که رنگشان به رنگ پوستتان نزدیک است پرهیزید؛ این کار باعث می گردد رنگ پریده به نظر برسید. به خاطر داشته باشید مکمل بودن مهم تر از همخواهنی داشتن است.

ترکیب رنگ های مناسب استایل تابستانی آقایان

در ادامه 19 ترکیب رنگ مناسب برای استایل تابستانی آقایان را معرفی نموده ایم.

1. انواع مختلف سفید

سعی کنید انواع مختلف سفید را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال یک پولوشرت سفید صدفی را با کفش کتانی سفید porcelain ست کنید. برای اجتناب از یکنواخت شدن استایل هم می توانید کفش مشکی یا قهوه ای را برای این استایل انتخاب کنید.

2. رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ خاک

طیف رنگ های مختلف قهوه ای هیچگاه دمده نمی شوند و در همه فصول قابل استفاده هستند. در تابستان سال جاری یک پیراهن قهوه ای را با شلوار قهوه ای ست کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که لباس بالاتنه باید تیره تر از لباس پایین تنه باشد. علاوه بر این پیراهن خود را هم داخل شلوار قرار دهید.

3. ترکیب آبی و سفید

ترکیب آبی و سفید استایل زیبا و مجذوب کنندهی را در صورت ترکیب صحیح ایجاد می نماید. سعی کنید یک پولوشرت سرمه ای را با کفش کتانی سفید استخوانی ست کنید.

4. ترکیب لباس راه راه طوسی و سفید

آقایانی که قد کوتاهی دارند همواره در پی لباس های دارای راه راه عمودی هستند که قدشان بلندتر نشان داده گردد. این مورد فقط یک نکته درباره مد و استایل است و هیچگاه فکر نکنید که داشتن قد کوتاه مانع از داشتن استایل شیک می گردد.

5 ترکیب آبی و انواع مختلف رنگ سفید

رنگ ها را بر اساس موقعیت انتخاب کنید. به عنوان مثال، سفید و آبی هر دو رنگ های پایه هستند بنابراین ترکیب کردن آن ها به همراه اضافه کردن یک رنگ متضاد مانند سفید به پیراهن یک ایده عالی است. بعلاوه برای داشتن استایل خوب نوع بدن خود را در انتخاب لباس ها در نظر بگیرید.

6. ترکیب آبی و کرم

رنگ ها را با استایل شخصی خود مطابقت دهید. یک پیراهن آبی جین یا آبی آسمانی را با شلوار کتانی کرم ست کنید. علاوه بر این می توانید با انتخاب کفش هایی مانند بوت جیر چلسی مجذوب کنندهیت بیشتری به استایل خود بدهید.

7. رنگ های تابستانی مناسب کت و شلوار مردانه

برای انتخاب کت و شلوار مردانه در تابستان رنگ های خنثی و ساده را انتخاب کنید. رنگ های آبی و سفید انتخاب هاب مناسبی در این زمینه هستند. اما تنها به یک رنگ اکتفا نکنید و چند رنگ را با هم ترکیب کنید. یکی از نکات بسیار مهم در این زمینه این است که پیراهن باید کمرنگ تر از رنگ کت و شلوار باشد.

8. راه راه و رنگ مشکی

اضافه کردن لباس های طرح دار به استایل ایده بسیار خوبی است. به عنوان مثال می توانید لباس های راه راه را با شلوار مشکی بپوشید و عینک آفتابی و کلاه را هم به آن اضافه کنید.

9. ترکیب آبی و نارنجی

ترکیب نارنجی و آبی یک ست عالی برای استفاده در ترکیب پیراهن و شلوار کتانی است. پیراهن نارنجی و شلوار آبی استایل تابستانی زیبا و مجذوب کنندهی را ایجاد می نمایند.

10. ترکیب بژ و مشکی

ترکیب ساده تیشرت مشکی و شلوار بژ می تواند یکی از استایل های کاربردی در تابستان باشد. علاوه بر این می تانید به جای بژ، رنگ خاکی یا هر رنگی که نزدیک به بژ است را بهره ببرید.

11. ترکیب دو لباس جین

در ابتدا باید بدانید که ترکیب لباس های جین همرنگ استایل خوبی ایجاد نمی نماید. در صورتی که به استایل ترکیبی از دو لباس جین علاقه مند هستید حتما یکی از آن ها را به رنگ تیره تر انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک پیراهن جین آبی روشن با شلوار جین آبی تیره ترکیب زیبایی را ایجاد می نماید.

12. مشکی و طوسی

رنگ های متضاد مشکی و طوسی در ترکیب با هم زیبا به نظر می رسند. به عنوان مثال یک پولوشرت طوسی را با شلوار مشکی ست کنید.

  • 15 رنگ کفش که در ترکیب با شلوار طوسی استایل فوق العاده ای می سازند

13. آبی و طوسی

شلوار جین آبی کمرنگ را با پیراهن طوسی ست کنید. برای تکمیل این استایل و جلوگیری از یکنواخت شدن آن از کفش رنگ قهوه ای بهره ببرید.

14. ترکیب آبی ملوانی و سفید

استایلی که در آن رنگ آبی ملوانی وجود داشته باشد هیچگاه در استایل های مردانه تکراری نمی گردد. این استایل زیبا و چشم نواز به نظر می رسد و ظاهر مجذوب کنندهی ایجاد می نماید. تناژهای مختلف رنگ آبی یک انتخاب عالی برای ماه های گرم سال هستند.

15. ترکیب رنگ استایل خیابانی شیک مردانه

پیراهن های یقه دار فقط مناسب فصل زمستان و هوای سرد نیستند. از آن جایی که آستین بلند آن ها می تواند پوست را در برابر تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کند برای استفاده در فصل تابستان هم مناسب هستند. مشکی یکی از رنگ های کاربردی و مجذوب کننده است که هیچگاه دمده نمی گردد و می توان آن را با شلوار جین آبی کمرنگ ست کرد.

16. استایل تک رنگ

این استایل برای همه فصل ها کاربردی است. نکته مهم و قابل توجه در این استایل این است که نیازی نیست رنگ همه لباس ها دقیقا مانند یکدیگر باشد بلکه سعی کنید رنگ های مشابه را با هم ترکیب کنید. علاوه بر این برای ایجاد استایل تک رنگ امکان ترکیب رنگ های خنثی هم وجود دارد.

17. لباس های طرح دار

این استایل می تواند ترکیبی از یک یا چند رنگ باشد. در تابستان بسته به راحتی و سلیقه خود از یک پیراهن هاوایی و شلوارک جین یا کتان بهره ببرید.

18. کفش های تابستانی شیک مردانه

صندل های انگشتی یکی از مناسب ترین کفش های مردانه برای تابستان هستند. در صورت تمایل می توانید کفش های کتانی ای مانند کانورس یا ونس که از مواد سبک وزن تهیه شده اند را انتخاب کنید.

19. لباس راه راه و شلوار قهوه ای

این استایل برای افراد لاغر مناسب است. افرادی که لاغر اندام هستند باید در پی لباس هایی که راه راه افقی دارند باشند زیرا باعث می شوند درشت تر به نظر برسند. علاوه بر این باید از پوشیدن استایل های گشاد هم اجتناب نمایند زیرا باعث ریز نقش تر به نظر رسیدن آن ها می گردد.

  • چگونه کفش رنگی مردانه را به استایل تان اضافه کنید؟

چه رنگ هایی مناسب استایل رسمی در فصل تابستان هستند؟

برای ایجاد استایل رسمی تابستانی در پی رنگ های خنثی و رنگ هایی مانند آبی و سفید باشید. رنگ های متضاد مانند مشکی، قهوه ای و طوسی هم برای این استایل مناسب هستند.

کدام رنگ ها برای استایل غیررسمی تابستانی مناسب هستند؟

در صورتی که در پی رنگ مناسب برای استایل غیررسمی در تابستان هستید در پی رنگ های روشن تر مانند رنگ های پاستلی و زرد باشید.

چه رنگ هایی مناسب استایل مردانه در فصل تابستان هستند؟

علاوه بر رنگ های روشن، آقایان باید در پی رنگ هایی مانند سفید، طوسی، آبی و مشکی که رنگ های کاربردی ای هستند و هیچگاه دمده نمی شوند باشند. رنگ های خاکی هم جزو گزینه های مناسب به شمار می فرایند. این موضوع به نحوه ترکیب دو یا چند رنگ در استایل بستگی دارد. نکته بسیار مهم این است که نتیجه را پیش بینی کنید و مطمئن شوید که ترکیب زشت و زننده ای حاصل نگردد.

منبع: Outfit Trends

منبع: دیجی استایل
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 15333

به "19 ترکیب رنگ تابستانی مجذوب کننده برای آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 ترکیب رنگ تابستانی مجذوب کننده برای آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید