4 علت برای این که فعلا گوشی 5G نخرید

به گزارش گیگابلاگ، این روزها بحث در خصوص اینترنت نسل پنجم یا همان اینترنت 5G بسیار داغ است، اما ایا همانقدر که برندهای مختلف در تلاشند تلفن های همراه 5G گرانقیمت فراوری نمایند و به فروش برسانند، خریداران نیز باید برای خرید عجله نمایند؟

4 علت برای این که فعلا گوشی 5G نخرید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد عجله کردن برای خرید تلفن های همراه مجهز به اینترنت 5G اشتباهی بزرگ است اما چرا؟

شبکه های نو در مناطقی محدود پوشش داده می شوند

با وجود هیاهوهای بسیار و کوشش دولت های مختلف، شبکه 5G مناطقی بسیار محدود را پوشش می دهد و هنوز کار اینترنت نسل پنجم در مرحله زیرساخت قرار گرفته است. بنابراین حتی اگر شرکت های معرفی مثل ورایزون و AT & T در ایالات متحده وعده دهند که پوشش 5G را وارد یک شهر معین نموده اند، ممکن است این اینترنت با دستگاه های موجود در منطقه سازگاری نداشته باشد. برای مثال طیف موج این شرکت ها با بعضی از انواع معین گوشی ها همخوانی داشته باشد.

گوشی های محدود قیمت بالایی دارند

هنوز بسیاری از برندها برنامه ای برای فراوری گوشی که از نسل پنجم اینترنت برخوردار باشد ندارند، حتی شرکت هایی مثل سامسونگ و هواوی نیز برنامه خود را به سه ماهه چهارم امسال یا اوایل 2020 میلادی موکول نموده اند. بنابراین کمبود محصولات مساوی شده با قیمت ها نجومی و در نتیجه بهتر است تا آرام شدن بازار کمی صبر کرد.

تلفن های اولی قربانی می شوند

درست است که سرعت 5G بالاتر از 4G است اما تا زمانی که این امکان به شکل انبوه در دسترس کاربران نباشد نمی توان در خصوص آینده حدسی زد بنابراین ممکن است شما با خرید نخستین گوشی های دارای اینترنت نسل پنجم، عملا قربانی شوید و نقش موش آزمایشگاهی دیگران را بازی کنید.

محدودیت های احتمالی پهنای باند

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 18034

به "4 علت برای این که فعلا گوشی 5G نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای این که فعلا گوشی 5G نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید