47 کتابفروشی کردستان در بهارانه کتاب 1400 مشارکت دارند

به گزارش گیگابلاگ، عبیدالله رستمی در مورد اجرای طرح بهارانه کتاب 1400 به خبرنگار خبرنگاران در کردستان اظهار کرد: هفدهمین طرح فصلی کتاب در بهار سال جاری از 17 خرداد ماه همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز برگزار می گردد.

47 کتابفروشی کردستان در بهارانه کتاب 1400 مشارکت دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تعداد کتابفروشی های مجری طرح در استان گفت: 47 کتابفروشی استان شامل 35 کتابفروشی در مرکز استان و 12 کتابفروشی در شهرستان های تابعه در این طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در کردستان از طرح های فصلی کتاب در این چند سال اخیر استقبال خوبی شده است؛ در واقع طرح های فصلی در تقویت و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و همچنین در رونق اقتصاد فرهنگ در بخش ناشران و کتابفروشان نیز موثر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در آخرین دوره اجرای این طرح در استان تعداد 52 کتابفروشی مشارکت داشتند، اضافه نمود: کردستان در طرح زمستانه کتاب پارسال جزو ششمین استان کشور از نظر مبلغ فروش بود. این استقبال نشان از علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی است.

رستمی اضافه نمود: کتابفروشی ها در صندلی پاتوق های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ دارند و طرح بهاره کتاب -که هفدهمین طرح فصلی کتاب است- در راستای سیاست های معاونت امور فرهنگی برای حمایت از حلقه های نشر به ویژه کتابفروشان برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان درباره زمان برگزاری طرح فصلی کتاب گفت: این طرح از 17 خردادماه در کتابفروشی های سراسر کشور شروع و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با دعوت از کلیه دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مشارکت در طرح بهارانه کتاب گفت: سقف خرید برای هر خریدار در این طرح 200 هزار تومان است و خریداران می توانند از 20 درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره مند شوند.

رستمی کتابفروشی های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، انتشارات کردستان، پخش کتاب ماد، پیشه وا، توحید، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زاهدی، ساکا، سراج، شار، شمیم، شهر کتاب بیجار، فرهنگسرای زانست، فرهنگسرای هنر و اندیشه، فروشگاه کتاب سلطانی، مولوی، نامی، نحوی، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب مولوی کرد سقز، کتاب نالی، کتاب نوین، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابسرای الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای دانشجو، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای سنندج، کتابسرای قلم و کتابسرای نگاه را کتاب فروشی های مجری طرح بهارانه کتاب 1400 در استان کردستان اظهار داشت.

وی با اشاره به کتاب های مشمول این طرح اضافه نمود: کتاب های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می شوند؛ اما کتاب های آموزشی، یاری آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند، مشمول طرح نمی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی ها را شامل نمی گردد، گفت: کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9562

به "47 کتابفروشی کردستان در بهارانه کتاب 1400 مشارکت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 کتابفروشی کردستان در بهارانه کتاب 1400 مشارکت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید