ادعای واشنگتن پست درباره جزییات تازه روابط ترامپ با مقامات روس

به گزارش گیگابلاگ، یک روزنامه مشهور آمریکایی مدعی جزئیات مربوط به روابط پنهانی رئیس جمهور ایالات متحده با مقامات رسمی روسیه شده است.

ادعای واشنگتن پست درباره جزییات تازه روابط ترامپ با مقامات روس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با دو مقام ارشد روسی در سال 2017 میلادی به آنها گفته است که هیچ گونه نگرانی درباره دخالت مسکو در انتخابات آمریکا ندارد.

این اظهارات ترامپ موجب شده است تا مقام های کاخ سفید دسترسی به این سخنان را محدود کنند.

این روزنامه اضافه کرد: خلاصه نشست ترامپ با وزیر خارجه روسیه و سفیر روسیه در آمریکا تنها در اختیار تعداد معدودی از مقام های رسمی آمریکایی قرار گرفت تا از فاش شدن اظهارات رئیس جمهور آمریکا به صورت علنی جلوگیری شود. این مطلب را مقام های آمریکایی مطلع به این مساله اعلام کرده اند.

کاخ سفید هنوز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. این در شرایطی است که فاش شدن گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین و درخواست وی برای تحقیق ار جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش، موجب جنجال بزرگ سیاسی شده و مجلس کنندگان آمریکا اکنون قصد دارد روند استیضاح ترامپ را آغاز کند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که از علیه ترامپ شکایت کرده است، گفت: متن گفتگوهای رئیس جمهور آمریکا با رهبران خارجی در یک سامانه رایانه ای فوق محرمانه نگهداری شده است تا از اطلاعاتی که از نظر سیاسی حساس است، محافظت شود.

دیدار سال 2017 ترامپ با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک سفیر وقت روسیه در واشنگتن نیز پیش از این جنجالی شده بود، چرا که ترامپ در این نشست یک عملیات محرمانه علیه تروریست های داعش را فاش کرده بود.

واشنگتن پست اضافه کرد: ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز به این دو مقام ارشد روسی گفته است که واشنگتن نگران دخالت روسیه در انتخابات نیست چرا که ایالات متحده نیز همین کار را در سایر کشورها انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 259

به "ادعای واشنگتن پست درباره جزییات تازه روابط ترامپ با مقامات روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای واشنگتن پست درباره جزییات تازه روابط ترامپ با مقامات روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید