برترین ضد آفتاب از نظر متخصصان پوست چه ویژگی های دارد؟

به گزارش گیگابلاگ، حتما این روزها شما هم با موج هشدارها و اخبار درباره افزایش تابش UV روبرو شده اید. در این هشدارها همواره توصیه می گردد که حتما از کرم ضد آفتاب مناسب بهره ببرید، کلاه لبه دار بپوشید و ترجیحا از خانه بیرون نیایید. احتمالا شما هم از این همه تغییر و هشدار تعجب نموده اید و برایتان عجیب است که دو سه سال گذشته تابش UV اینطور سریع و شدید افزایش پیدا نموده است. بعلاوه محتمل است پیدا کردن برترین ضد آفتاب برای شما چالش برانگیز شده باشد. اگر درگیر این مسائل هستید باید بگوییم که مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب نموده اید. چون در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است به تمام این سوالات پاسخ دهیم. بعلاوه قرار است برترین کرم های ضد آفتاب را هم به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید ضد آفتاب دارید به راحتی یکی از برترین برندهای بازار را انتخاب کنید.

برترین ضد آفتاب از نظر متخصصان پوست چه ویژگی های دارد؟

همه چیز درباره اشعه ماوراء بنفش (UV)

اشعه ماوراء بنفش یکی از پرتوهای موجود در نور خورشید است و شامل 10% از تمام امواج منتشر شده از طرف خورشید می گردد. قرار گرفتن در برابر این اشعه مزایایی مثل فراوری ویتامین D در بدن، تنظیم چرخه خواب، جلوگیری از پوکی استخوان و بعلاوه کاهش برخی از دردها می گردد. اما مضرات این اشعه آنقدر زیاد و خطرناک است که متخصصان ترجیح می دهند شما غذای غنی شده با ویتامین D مصرف کنید تا اینکه خود را در معرض این اشعه قرار دهید.

از مضرات قرار گرفتن در برابر تابش UV می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد تغییرات مضر در DNA سلول ها
  • فراوری DNA معیوب
  • کاهش عمر سلول های پوست، استخوان، غضروف و بافت های پیوندی
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست

برترین راه برای جلوگیری از رسیدن اشعه ماوراء بنفش به بدن و محافظت از خود در برابر آسیب های آن، استفاده از کرم های ضد آفتاب است. متخصصین همواره توصیه می نمایند حتی در روزهای ابری هم باید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. بعلاوه اگر در روزهای آفتابی، مثل روزهای تابستان، در خانه هستید هم باید یک لایه کرم ضد آفتاب روی پوست خود بزنید.

چرا در سال های گذشته شدت تابش UV بیشتر شده است؟

اتمسر زمین با یاری عنصری به نام اُزُن می تواند میزان قابل توجهی از اشعه ماوراء بنفش تابیده شده از خورشید را منحرف نموده و مانع رسیدن آن به سطح زمین گردد. وقتی سطح اُزُن در استراتوسفر کاهش پیدا می نماید، لایه محافظتی اتمسر ضعیف می گردد و در نتیجه مقدار بیشتری اشعه UV به زمین می رسد.

با افزایش فعالیت صنعتی در دهه های اخیر و مخصوصا در سال های گذشته، مقدار اُزُن بسیار کمتر از همواره شده و همین موضوع ما را با هشدارهای متعدد افزایش تابش UV در چند سال گذشته روبه رو نموده است. اگر دقت نموده باشید در یک سال و نیم گذشته بیشتر از تمام عمرمان این هشدارها را شنیده ایم و توصیه شده است که در چنین روزهایی از خانه خارج نشویم. یا اگر خارج می شویم حتما از محافظ هایی مثل کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و لباس بلند که تمام بدن را پوشش می دهد، استفاده کنیم.

برترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان

اگر در پی برترین مارک ضدآفتاب و برترین برندهای ضدآفتاب می شد باید ابتدا با تعیینات یک ضد آفتاب خوب و مورد اطمینان آشنا شوید. در این بخش راهنمای خرید کرم ضد آفتاب را می خوانید که به صورت کامل با خصوصیات یک کرم ضد آفتاب خوب آشنا می شوید. قبل از آغاز این آنالیز باید بدانید که تمام ضد آفتاب های موجود در بازار با انواع بسته بندی ها و توضیحات در سه دسته زیر جای می گیرند:

  • ضد آفتاب شیمیایی
  • ضد آفتاب معدنی (که با نام ضد آفتاب فیزیکی هم شناخته می گردد.)
  • ضد آفتاب ترکیبی (که از ترکیب مواد شیمیایی و فیزیکی ساخته می گردد.)

ضد آفتاب شیمیایی و فیزیکی با پوشش دهی کامل از شما در برابر اشعه های UVB, UVA1 و UVA2 محافظت می نمایند. هر دو نوع در برابر آب مقاوم هستند و می توانند رنگی یا بدون رنگ، همراه با روغن و بدون روغن و همراه با کومدوژن یا بدون کومدوژن باشند.

ضد آفتاب های شیمیایی

این نوع ضد آفتاب مثل یک فیلتر عمل می نماید و اشعه ماوراء بنفش را قبل از رسیدن به پوست شما به خود جذب می نماید. برای فراوری این دسته از محصولات ضد آفتاب از مواد شیمیایی مثل اکتینوکسات، هموسالات، اکتیسالات، اکتوکریلن و اکسی بنزون استفاده می گردد. در اغلب ضد آفتاب های شیمیایی چند مدل از این مواد را با هم ترکیب می نماید تا اثرگذاری محصول را بیشتر و پایدارتر نمایند.

ضد آفتاب های شیمیایی به راحتی روی پوست پخش می شوند و بعد از استفاده از خود رد گچی سفید و احساس سنگینی باقی نمی گذارند. بعلاوه از شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می نمایند. همه این خصوصیات در فهرست مزایای استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی قرار می گیرد.

از معایب این محصولات هم می توان به تحریک کردن پوست های حساس، مثل پوست های درگیر روزاسه، و بعلاوه ایجاد تداخل با برخی از محصولات آرایشی اشاره نمود. اما با وجود این معایب، نمی تواند خاصیت محافظت نمایندگی نجات بخش آن در برابر نور خورشید را نادیده گرفت.

ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی

این نوع از ضد آفتاب ها از مواد معدنی برای انعکاس اشعه های خورشید از روی پوست شما استفاده می نمایند تا به لایه های زیرین پوست نرسند. ترکیبات رایج در فراوری این مدل ضد آفتاب اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است و اگر هر دو با هم ترکیب شوند، SPF بالاتری برای محافظت از پوست در برابر UVA و UVB ارائه می دهند.

شاید بتوان گفت که این دسته از محصولات برترین کرم ضد آفتاب هستند چون در برابر نور خورشید مقاومند و مثل مدل شیمیایی تجزیه نمی شوند. اما باید مثل ضد آفتاب های شیمیایی هر 2 ساعت یک بار تمدید شوند. از مزایای این ضد آفتاب ها می توان به ماندن روی سطح پوست اشاره نمود.

مواد ضد آفتاب های معدنی داخل منافذ پوست نمی روند و در نتیجه تحریک کمتری در پوست ایجاد می نمایند. بعلاوه در منافذ پوست جمع نمی شوند و شرایط برای بروز آکنه ایجاد نمی گردد. از معایب آن هم می توان به احساس سنگینی و درخشان بودن روی پوست اشاره نمود.

تعیینات برترین کرم ضد آفتاب

برترین کرم ضد آفتاب برای شما کرمی است که حداقل SPF30 و حدبیشتر SPF50 داشته باشد. میزانهای کمتر از 30 اثرگذاری کوتاه مدتی دارند و بالاتر از 50 هم آنچنان به مقدار اثرگذاری و ماندگاری یاری نمی نمایند. شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب بهره ببرید پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی دارید. مثلا اگر از درخشان شدن صورت تان لذت نمی برید برترین کرم ضد آفتاب برای شما یک کرم مات است.

نکته بعدی که باید برای انتخاب برترین کرم ضد آفتاب در نظر بگیرید ناحیه ای است که قرار است از آن بهره ببرید. برای محافظت از صورت، گوش ها و گردن حتما از کرم ضد آفتاب صورت بهره ببرید. اما برای محافظت از دست ها و دیگر اندام هایی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند یک کرم ضد آفتاب مخصوص بدن انتخاب کنید تا محافظت نمایندگی مناسبی داشته باشد.

معرفی برترین ضد آفتاب ها از نظر پزشکان

حالا که با تعیینات برترین ضد آفتاب آشنا شدید و می دایند چطور آن را انتخاب کنید، بد نیست فهرست برترین ضد آفتاب ها به توصیه پزشکان متخصص را هم آنالیز کنیم. در این فهرست 10 تایی برترین برندهای ضدآفتاب که مورد تایید متخصصین پوست هستند را به شما معرفی نموده ایم.

1. فلوئید ضد آفتاب بی رنگ مای SPF50 مدل Hyaluronic Acid مناسب انواع پوست حجم 50 میلی لیتر

فلوئید ضد آفتاب مای با SPF50 است که می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA, UVB به شکل موثری محافظت کند. بی رنگ است و در فرمولاسیون آن از پارابن استفاده نشده است. مواد به کار رفته در ترکیب این فلوئید ضد حساسیت است و مانع از بروز جوش روی صورت شما می گردد. پس می توان گفت این کرم ضد آفتاب برای پوست جوش دار مناسب است. پوشش دهی کامل دارد و در اثر استفاده روی پوست شما اثر سفیدی باقی نمی گذارد. حاوی آنتی اکسیدان است، برای استفاده روی انواع پوست ها مناسب است، خاصیت ضد چروک دارد و بسیار سریع جذب می گردد. این محصول ضد آب است و می توانید به راحتی در زمان شنا کردن از آن بهره ببرید.

2. کرم ضد آفتاب بی رنگ پیکسل SPF50 مدل Oily Acne-Prone Skin مناسب پوست های چرب حجم 50 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب پیکسل که برای پوست های چرب مناسب است، بدون رنگ و با SPF50 فراوری شده است که حدودا 2 ساعت از پوست شما در برابر اشعه های UVA, UVB محافظت می نماید. پس اگر پوست آکنه ای و چرب دارید می توانید با خیال راحت از این محصول بهره ببرید.

3. کرم ضدآفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مدل SPF 30 مناسب پوست های چرب حجم 40 میلی لیتر

این مدل کرم ضد آفتاب لافارر SPF30 دارد و بهتر است هر یک ساعت یک بار آن را تمدید کنید. بدون رنگ است و در فراوری آن از عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا، ساکسی فراگا، آلوئه ورا و پاپایا استفاده شده است. مخصوص پوست های چرب فراوری شده و می تواند از پوست در برابر اشعه UVA محافظت کند.

4. کرم ضد آفتاب و ضد چروک بی رنگ پریم مدل Matex Colorless SPF 50 مناسب انواع پوست حجم 40 میلی لیتر

این یک ضد آفتاب معمولی نیست و شاید بتوانید آن را به عنوان برترین ضد آفتاب در این فهرست معرفی کنیم. چون علاوه بر خاصیت ضد آفتاب، خاصیت ضد چروک هم دارد. این محصول مخصوص خانم ها فراوری شده و بدون رنگ است. استفاده از آن برای انواع پوست ها مناسب است، SPF50 دارد و می تواند از شما در برابر اشعه UVA محافظت کند.

5. کرم ضد آفتاب بی رنگ سینره مدل SPF60 مناسب انواع پوست حجم 50 میلی لیتر

برای استفاده از خواص ضد آفتابی کرم سینره باید حدودا نیم ساعت قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، یک لایه از آن را روی پوست خود قرار دهید. پوشش دهی این کرم مناسب است و می توانید تمام بخش های صورت را به کرم آغشته کنید. SPF این کرم برابر 60 است، یعنی هر 3 تا 4 ساعت باید یک بار کرم را تمدید کنید. استفاده از آن برای تمام پوست ها مناسب است.

6. فلوئید ضدآفتاب بی رنگ پریم SPF 50 مدل C-Prime Fusion Water مناسب انواع پوست حجم 40 میلی لیتر

استفاده از فلوئید پریم برای انواع پوست ها مناسب است و می توانید علاوه بر صورت، برای محافظت از پوست پشت دست هایتان هم از آن بهره ببرید. SPF50 دارد و می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت نمایند. بدون رنگ فراوری شده، بدون چربی است و با ویتامین غنی شده است. بافت آن سبک است و وقتی روی پوست قرار می گیرد احساس قرار گرفتم یک لایه نرم و ابریشمی به شما می دهد.

فرمولاسیون این محصول بر پایه آب است، ویتامین C با تاثیر آنتی اکسیدانی دارد، در نتیجه می تواند چروک های پوست را کم و رنگ پوست را روشن کند. خاصیت آبرسانی دارد و می توانید از آن برای دور چشم هم بهره ببرید. ضد حساسیت است و استفاده از آن باعث ایجاد جوش نمی گردد.

7. کرم ژل ضدآفتاب بدون رنگ ساین اسکین مدل SPF 50 مناسب پوست های چرب حجم 50 میلی لیتر

این کرم بافت ژلی دارد و بهتر از هر نوع کرم دیگری روی پوست پخش می گردد. سازگار با پوست های چرب است و می تواند به خوبی از آن ها در برابر اشعه های UVA, UVB محافظت کند. SPF50 است و بهتر است هر 2 ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

8. کرم ضدآفتاب بی رنگ سینره مدل SPF 50 مناسب پوست چرب حجم 50 میلی لیتر

این محصول از سینره هم در فهرست برترین ضد آفتاب مورد تایید پزشکان واقع شده است. SPF50 است و سازگار با پوست های چرب فراوری شده استن این محصول می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA,UVB محافظت کند. فقط از قلم نیاندازید که نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از این کرم به پوست خود بزنید تا بتوانید بیشترین استفاده از خواص ضد آفتابی آن را داشته باشید.

9. کرم ضد آفتاب بی رنگ ژیناژن مدل SPF50 مناسب پوست های چرب حجم 50 میلی لیتر

این کرم ضد آفتاب بی رنگ با SPF50 ناسب پوست های چرب فراوری شده است. شما باید نیم ساعت قبل از خروج از خانه از این کرم روی پوست خود بزنید و هر 2 ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

10. کرم ضد آفتاب بی رنگ آردن مدل SPF25 مناسب انواع پوست وزن 50 گرم

آخرین محصول در فهرست برترین ضد آفتاب مورد تایید متخصصین پوست یک محصول ایرانی است. کرم ضد آفتاب بدون رنگ آردن برای همه پوست ها مناسب است و با SPF25 می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA,UVB محافظت کند. فقط فراموش نکنید که این کرم را حدودا هر یک ساعت یک بار تمدید کنید.

سوالات مهم و پرتکرار درباره برترین ضد آفتاب

اگر بعد از خواندن همه این توضیحات و آنالیز فهرست برترین کرم ضد آفتاب های مورد تایید پزشکان هنوز هم سوالاتی در فکر شما به جای مانده است، بد نیست که این بخش را هم بخوانید. در این قسمت به چند سوال که اغلب خریدارن کرم های ضدآفتاب در فکر دارند پاسخ داده ایم.

1. درجه اهمیت SPF چقدر است و به چه مقدار باید به آن توجه کنیم؟

متخصصین پوست تاکید می نمایند که هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند از شما به صورت 100% در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کند و از بروز سوزش و آفتاب سوختگی جلوگیری کند. اما این محصولات می توانند مدت زمانی حضور در برابر نور خورشید، بدون بروز آسیب، را افزایش دهند. SPF دقیقا به همین مدت زمان ایمن اشاره دارد.

کرم های ضد آفتاب با SPFهای مختلف، از 20 تا 100، فراوری می شوند اما برترین درجه SPF برای استفاده بین 30 تا 50 است. اگر کمتر از این باشد آنچنان آرای ندارد و باید هر بیست دقیقه یا نیم ساعت مجددا کرم بزنید. درجه های بالاتر از 50 هم نمی توانند طول مدت ایمن بودن در برابر خورشید را خیلی افزایش دهند. پس بهتر است یک کرم ضد آفتاب با SPF30 تا SPF50 انتخاب کنید و هر یک تا دو ساعت یک بار آن را مجددا روی پوست خود بزنید.

2. کدام ترکیبات ضد آفتاب می تواند محافظت بهتری در برابر نور خورشید ارائه دهد؟

شما باید در پی کرم هایی باشید که از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می نماید. این یعنی شما در برابر طیف کامل UV در امان هستید. فاکتور PA می تواند تضمین نماینده این موضوع باشد. حتما روی برخی از کرم های ضد آفتاب عبارت PA را همراه با چند علامت + دیده اید. علامت های مثبت رتبه بندی PA را نشان می دهند که از یک تا چهار متغیر است. بعلاوه بهتر است از یک ضد آفتاب حاوی آووبنزون و اکسید روی بهره ببرید.

این کرم ها ترکیبب ضدآفتاب های شیمیایی و فیزیکی دارند و می توانند برترین محافظت از پوست شما را انجام دهند. از قلم نیاندازید که اشعه های UVA و UVB عامل اصلی بروز سرطان پوست هستند پس حتما یک کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 انتخاب کنید. برترین ضد آفتاب هم می تواند یک کرم با SPF50 و PA++++ باشد. این کرم می تواند بالاترین مقدار حفاظت را از شما انجام دهد.

3. چه زمان هایی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

به توصیه متخصصان پوست شما باید هر 365 روز سال ضد آفتاب بزنید. یعنی صبح ها که بیدار می شوید بعد از شست وشوی صورت و مسواک زدن، لایه ضد آفتاب بزنید و با توجه به SPF ثبت شده روی بسته، هر یک یا دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید. اگر هم برای شنا کردن به استخر رو باز یا دریا می روید حتما یک کرم ضد آفتاب با محافظت بالاتر روی تمام پوست بدن و صورت خود بزنید. بعلاوه قبل از خروج از خانه هم باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

4. اگر در طول روز در فضای سرپوشیده باشم هم باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

جالب است بدانید که اشعه های UV همه جا به پوست شما می رسند. تحقیقات نشان داده است که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و علائم پیری مثل چین و چروک، تیرگی موضعی پوست به علت تغییرات هورمونی و لکه های تیره پوست را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

5. آیا تفاوتی بین ضد آفتاب صورت و بدن وجود دارد؟

شاید به نظر شما تنها تفاوت بین ضد آفتاب صورت و بدن میزان بطری آن ها باشد اما جالب است بدانید که ضد آفتاب بدن کمی چرب تر از ضد آفتاب صورت است. به همین علت بهتر است برای صورت از آن ها استفاده نکنید. بعلاوه استفاده از اسپری های ضد آفتاب بدن برای صورت خطرناک است. چون استنشاق مواد آن می تواند خطر آفرین باشد. اگر مجبور به استفاده از اسپری ضد آفتاب هستید، ابتدا آن را روی دست خود اسپری کنید و سپس با انگشت به صورت بمالید.

6. آیا ضد آفتاب بچه ها و نوزادان با ضد آفتاب بزرگسالان فرق دارد؟

پوست بچه ها و نوزادان حساس است و به همین علت استفاده از ضد آفتاب های فیزیکی برای آن ها توصیه می گردد. چون ریسک بروز واکنش های آلرژیک را به شکل جدی کاهش می دهد. یک ضد آفتاب با فرمولاسیون اکسید روی یک انتخاب عالی برای فرزند شما است. اگر فرزند شما در سن نوجوانی است می توانید از ضد آفتاب های با SPF30 و آنتی اکسیدان بهره ببرید. اما هرگز از ضد آفتاب بزرگسالان برای بچه ها و نوزادان استفاده نکنید چون می تواند به پوست آن ها آسیب برساند.

7. آیا مواد شیمیایی به کار رفته در ضد آفتاب ها خطر آفرین و مضر هستند؟

فرمولاسیون و تمام مواد مورد استفاده در فراوری کرم های ضد آفتاب ابتدا باید مورد تایید سازمان بهداشت قرار بگیرد و بعد از اثبات بی خطر بودن، فرآیند فراوری آغاز می گردد. پس با خیال راحت می توانید از آن ها بهره ببرید. البته اگر به بیماری های پوستی مثل اگزما یا روزاسه مبتلا هستید یا مستعد واکنش های آلرژیک هستید بهتر است از اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای محافظت از خود در برابر آفتاب بهره ببرید.

8. استفاده از کدام مدل از ضد آفتاب ها مناسب است؟ استیک، اسپری یا لوسیون؟

لوسیون های ضد آفتاب بیشترین پوشش را ایجاد می نمایند پس شاید بتوان گفت استفاده از لوسیون باید در اولویت شما باشد. رتبه بعدی به اسپری ها می رسد، چون روی پوست پخش می شوند و با یک ماساژ ساده می توانید تمام نقاط پوست را پوشش دهید. استیک های ضد آفتاب هم بد نیستند اما باید رتبه سوم را به آن ها بدهید چون باید دقت زیادی برای پوشش دهی کامل پوست به خرج دهید. استیک ها برای پوشاندن بخش های تعیین و کوچک پوست مناسب هستند ولی برای استفاده روی کل بدن به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

9. آیا کرم ضد آفتاب هم منقضی می گردد؟

بیشتر کرم های ضد آفتاب تاریخ انقضا دارند و بعد از گذشتن از آن تاریخ، مواد تشکیل دهنده آن ها آغاز به تجزیه شدن می نمایند. پس بهتر است از کرم های تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

10. آیا استفاده از کرم ضد آفتاب فرآیند جذب ویتامین D را مختل می نماید؟

در مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد تعیین شد که استففاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالاتر از 50 می تواند جذب ویتامین D به وسیله پوست را تا 92.5% کاهش دهد. اما در همین مطالعه اعلام شد که سطح ویتامین D موجود در خون افرادی که از ضد آفتاب استفاده می نمایند فقط 7% تا 13% کاهش یافته است. این نتیجه نشان می دهد که شما بیشترین مقدار ویتامین D خود را به وسیله مواد غذایی دریافت می کنید و نباید استفاده از ضد آفتاب را قطع کنید.

چند توصیه دیگر

اگر می خواهید به برترین شکل از خود در برابر نور آفتاب و اشعه های طیف UV محافظت کنید بهتر است علاوه بر استفاده از برترین ضد آفتاب، از یک کلاه لبه دار (کلاه آفتابی) هم بهره ببرید تا صورت و گردن شما کامل پوشیده گردد. در روزهایی که تابش اشعه UV افزایش پیدا نموده است سعی کنید در خانه یا فضاهای سربسته بمانید و در صورتی که مجبور به حضور در فضای باز هستید، حتمال لباس های با آستین بلند و پوشش دهی بالا بپوشید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: FDA, WikiPedia, sunsmart, bclaserandskincare, healthline

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 22475

به "برترین ضد آفتاب از نظر متخصصان پوست چه ویژگی های دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ضد آفتاب از نظر متخصصان پوست چه ویژگی های دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید