خبرنگاران وزیران خارجه مینسک خواهان آتش بس فوری در قره باغ شدند

به گزارش گیگابلاگ، مسکو - خبرنگاران -وزیران خارجه روسیه، فرانسه و آمریکا به نمایندگی از کشورهای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه ای مشترک خواهان آتش بس فوری در منطقه قره باغ شدند.

خبرنگاران وزیران خارجه مینسک خواهان آتش بس فوری در قره باغ شدند

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این بیانیه که وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه آن را منتشر کرد سرگئی لاوروف، ژان ایو لودریان و مایکل آر پمپئو تشدید بی سابقه و خطرناک خشونت در منطقه درگیری قره باغ و فراتر از آن را محکوم کردند.

این بیانیه تاکید می نماید حملات اخیر که اهداف غیرنظامی را هم در طول خط درگیری و هم در سرزمین های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خارج از منطقه درگیری قره باغ هدف قرار داده اند؛ تهدیدی غیر قابل قبول برای ثبات در منطقه است.

ریسان مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در اول اکتبر امسال (10 مهر) نیز از طرفین درگیری خواهان آتش بس فوری و بدون قید و شرط شدند.

دربیانیه آمده است کشورهای مینسک مصمم هستند تا با حمایت دیگر کشورها ، وظیفه ای را که سازمان امنیت و همکاری اروپا و جامعه بین المللی به آنها سپرده اند، به طور کامل اجرا نمایند.

مطابق با این حکم ، آنها به طور مداوم به تعامل خود با طرفین ادامه خواهند داد و از طرف های درگیر می خواهند فوراً متعهد شوند که فرایند حل و فصل را بر اساس اصول اساسی موجود و اسناد بین المللی مربوطه که برای هر دو طرف کاملاً شناخته شده است از سر بگیرند.

طی روزهای اخیر تنش ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

گروه مینسک (سران روسیه ، فرانسه و آمریکا) که با هدف میانجیگری بین دو طرف شکل گرفته است در مدت بیش از دو دهه فعالیت خود کارکرد موثری نداشته است. جمهوری اسلامی ایران که با هر دو طرف مناقشه روابط حسنه ای دارد، بارها برای کاهش تنش بین دو طرف اعلام آمادگی نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5557

به "خبرنگاران وزیران خارجه مینسک خواهان آتش بس فوری در قره باغ شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیران خارجه مینسک خواهان آتش بس فوری در قره باغ شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید