برطرف سریع درد مفاصل با زنجبیل !

به گزارش گیگابلاگ، یکی از هزاران خواص دارویی زنجبیل درمان درد مفاصل است، با استفاده از گیاه دارویی مفیدی مثل زنجبیل درد مفاصل را می توانید تسکین دهید.

برطرف سریع درد مفاصل با زنجبیل !

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، زنجبیل یک نوع گیاه بومی و گلدار است و در کشورهای آسیایی ، آفریقای غربی و کارائیب رشد می نماید. زنجبیل بیشتر به عنوان ادویه ای معطر و منحصر به فرد شناخته می گردد اما از دیرباز تا کنون به عنوان داروی سنتی برای درمان حالت تهوع و مسائل گوارشی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر خواص مفید زنجبیل برای کسانی که مبتلا به آرتروز و آرتریت التهابی مانند روماتیسم و آرتریت دژنراتیو هستند ، اثبات شده است.

بعضی خواص قابل توجه زنجبیل :

در مطلب کاملی تحت عنوان خواص زنجبیل به صورت کامل به اثرات دارویی درمانی آن پرداخته شده که در این بخش از سلامت به مقوله مشخصی یعنی تسکین درد مفاصل با این ادویه پرخاصیت خواهیم پرداخت. براساس مطالعات آزمایشگاهی مزایای زنجبیل از چندین ترکیب مختلف چون زنجفیل و شوگاول برگرفته شده است. این ترکیبات دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که علاوه بر آرتریت ، برای درمان بیماری های گوارشی و قلبی حتی سرطان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

به نظر می رسد خاصیت ضد التهابی زنجبیل در درمان انواع آرتروز نیز موثر می باشد. ترکیبات موجود در زنجبیل می تواند COX2 را مهار کند و مانند داروهای آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک عمل کند.

زنجبیل چگونه عمل می نماید ؟

التهاب یک نوع پاسخ ایمنی بدن است که باعث بهبودی زخم ها می گردد و با عفونت ها مبارزه خواهد نمود ، به عبارتی دیگر التهاب فرآیندی خود محافظتی است که گلبول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت ها و باکتری ها آزاد خواهد نمود. هدف اصلی و درمانی زنجبیل برای آرتروز ، به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از آن است زیرا در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد.

بر اساس شواهد و مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به آرتروز انجام شد، نشان داده شد افرادی که مبتلا به استئوآرتریت بوده اند و زنجبیل مصرف نموده اند در مقایسه با افراد مبتلای دیگر 30 درصد کاهش درد و 22 درصد کاهش ناتوانی داشته اند زیرا زنجبیل از نظر اثربخشی با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن قابل مقایسه خواهد بود.

براساس نتایج تحقیقی جدیدتر، زنجبیل توانایی کاهش مواد شیمیایی التهاب زا فراوری شده توسط بدن را دارد، التهابی که خود یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است. آنالیز ها ثابت نموده است که این ریشه گیاهی به بدن در فراوری اسید سالیسیلیک که یک ترکیب طبیعی مورد استفاده در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) درمان دارویی آرتروز است یاری می نماید. اسید سالیسیلیک جزو ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل یاری می نماید. در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما بعضی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم یاری نمایند.

بیشتر مطالعات فعلی حاکی از فواید زنجبیل هستند اما در بعضی از مطالعات اثری از فواید درمانی زنجبیل برای تسکین درد و کاهش التهاب در آرتروز موجود نمی باشد ، با این وجود پاسخ قطعی به اثرات درمانی زنجبیل احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد.

روش هایی برای گنجاندن زنجبیل به رژیم غذایی :

کارشناسان توصیه می نمایند که موثرترین راه برای دستیابی به فواید زنجبیل مصرف مکمل آن بصورت روزانه و به مقدار 100-225 میلی گرم می باشد. بهتر است قبل از مصرف مکمل های زنجبیل با پزشک نیز مشورت کنید زیرا ممکن است که با داروهای رقیق نماینده خون مانند وارفارین (کومادین) تداخل داشته باشد. اگر ترجیح می دهید که از مکمل ها استفاده نکنید می توانید آن را بصورت تازه، خشک شده و ترشی به رژیم غذایی خود بیفزایید . در ادامه مطلب روش هایی را برای استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی برای شما آورده ایم :

1. زنجبیل یکی از ادویه های اصلی مورد استفاده در غذاهای آسیایی است و آن را می توان در غذاهای آماده تایلندی مانند مرغ زنجبیلی یافت.

2. پودر زنجبیل را می توان به غذاهای گیاهی نیز اضافه نمود تا عطر و طعمی تند به غذا داده گردد.

3. ریشه زنجبیل تازه را می توان درون سوپ رنده کرد و یا همراه سیب زمینی سرخ نموده مصرف کرد.

4. برای معطر کردن چای نیز می توان از زنجبیل تازه یا پودر آن استفاده کرد.

5. استفاده از شربت زنجبیل در نوشیدنی های خنک نیز بسیار مفید و پرکاربرد است.

چنانچه پیش از این هم گفتیم زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی عامل التهاب مفاصل را کاهش دهد و داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است که شایع ترین آنها ناراحتی معده و سوزش دهان میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7032

به "برطرف سریع درد مفاصل با زنجبیل !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف سریع درد مفاصل با زنجبیل !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید