طرز تهیه مربای پوست پسته

به گزارش گیگابلاگ، خواص پسته بی شمار است و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشد که علاوه بر تامین سهم بالایی از ویتامین ها، املاح و مواد معدنی مورد احتیاج بدن، کاربردهای بسیاری در درمان بیماری ها و پیشگیری از امراض دارد. جالب است بدانید همه قسمت های این گیاه از جمله برگ درخت و پوست این میوه مفید است و دارای جنبه های درمانی متعددی می باشد. همچنین از آن در آشپزی برای تهیه مربا و ترشی استفاده می گردد. در این بخش از ستاره قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای پوست پسته و خواص پوست تازه و سبز پسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای پوست پسته

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاره،طرز تهیه مربای پوست پسته به 2 روش (با پوست پسته تازه و پوست پسته خشک) ارائه شده است. پوست پسته خاصیت آرام بخش دارد و تسکین دهنده معده است. پوست پسته تازه، برای درمان بواسیر مفید است و باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می گردد. مواد لازم برای تهیه مربای پوست پسته شامل، شکر، آبلیمو، هل، پوست سبز و تازه پسته است.

مواد لازم مربای پوست پسته

پوست پسته تازه1 کیلو
شکر1 کیلو
هل یا وانیلبه مقدار لازم
آبلیمونصف استکان
گلابنصف استکان
خلال پسته1 فنجان

طرز تهیه مربای پوست پسته

  1. پوست پسته تازه را به یاری چاقو یک برش بزنید و با یک فشار کوچک پوست را از پسته جدا کنید. توجه داشته باشید که قسمت های سیاه و لزج را نیز جدا کنید.
  2. پوست پسته را با ملایمت شسته و زمانی که آب آن گرفته شد، پوسته ها را 3 الی 4 بار و هر مرتبه 20 دقیقه بجوشانید تا طعم تلخی پوست گرفته گردد و سپس آن را در آب سرد بریزید.
  3. اجازه دهید پوسته های جوشانده شده یک ساعت در آب سرد باقی بماند و سپس آن را صاف کنید.
  4. همزمان در ظرف جداگانه، شکر را با 3 لیوان آب و گلاب بجوشانید تا کمی قوام بیاید و اجازه دهید تا شربت کمی سرد گردد.
  5. پس از سرد شدن شربت، پوست پسته ها را در شربت بریزید و مدت 2 تا 3 ساعت قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا مربا جا بیفتد و شربت قوام بیاید.
  6. در این مرحله، یک قاشق از مربا را داخل ظرف کوچکی بریزید و داخل فریزر بگذارید تا خنک گردد، بعد کج کنید اگر شل بود و براحتی توی ظرف حرکت کرد باز هم باید آن را بجوشانید، ولی اگر شیره به آرامی توی ظرف حرکت کرد، مربا آماده است.
  7. در مرحله آخر، آبلیمو و خلال پسته را اضافه کرده و بعد از سه تا چهار جوش ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید مربا خنک گردد.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6013

به "طرز تهیه مربای پوست پسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای پوست پسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید