چین خواستار آزادی مدیر اقتصادی هوآوی در کانادا

به گزارش گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه چین، آزادی هر چه سریع تر منگ وانژو مدیر اقتصادی ارشد شرکت هوآوی را که دو سال پیش در کانادا بازداشت شده است، خواهان شد.

چین خواستار آزادی مدیر اقتصادی هوآوی در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، هوا چانیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفت: حقایق کاملاً ثابت نموده است که پرونده منگ وانژو، یک ماجرای سیاسی جدی است. این پرونده سازی را دولت آمریکا به دلایل غیر حقوقی انجام داد و نیت واقعی آن سرکوب شرکت های فناوری چین و ممانعت از توسعه علوم و فناوری چین است.

دولت کانادا به عنوان همدست آمریکا عمل می نماید و مسئولیتی انکارناپذیر در این زمینه دارد. منگ بدون آنکه هیچ یک از قوانین کانادا را نقض نموده باشد، به شکل غیرمنطقی تا به امروز تحت بازداشت بوده است. ما خشم خود را ابراز و دوباره - این اقدام را - قویا محکوم کردیم. دولت چین برای صیانت از حقوق و منافع مشروع شهروندان خود مصمم است. ما به اتخاذ همه تدابیر ضروری در این راستا ادامه می دهیم. ما بار دیگر از کانادا می خواهیم که فورا اشتباه خود را تصحیح نموده، منگ را آزاد کند و به او اجازه دهد که سالم و صحیح به خانه اش بازگردد.

منگ وانژو که قرار بازداشت برای استرداد به آمریکا برای او صادر شده بود، یکم دسامبر سال 2018 در فرودگاه بین المللی ونکوور دستگیر شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6713

به "چین خواستار آزادی مدیر اقتصادی هوآوی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواستار آزادی مدیر اقتصادی هوآوی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید