ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، بر اساس بیانیه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن یو اس اس میلیوس مجدداً از آبراهه حساس بین جزیره تایوان و چین عبور کرد.

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه آورده است: ناوشکن یو اس اس میلیوس از کلاس آرلی برک در 23 نوامبر (2 آذر) از تنگه تایوان و در آب های بین المللی مطابق با قوانین بین المللی، طبق روال همیشگی عبور کرد. عبور از تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به منطقه ایندوپاسیفیک باز و آزاد است.

اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و عبور ناوهای نظامی آمریکا از این آبراه حساس و راهبردی در راستای به چالش کشیدن دولت پکن صورت می گیرد.

پکن بارها اعتراض خود را نسبت به چنین اقداماتی اعلام کرده است و گفته که این دست اقدامات خدشه ای به سیاست اصل چین واحد محسوب می شود و بارها از طرف آمریکایی خواسته است به این اصل احترام بگذارد.

این در حالی است که آمریکا و شرکای غربی اش اخیراً و در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12162

به "ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید